Setra på arkitekturbiennalen i Venedig

Mellan den 19 och 21 september finns Setra på plats på arkitekturbiennalen i Venedig. Setra bjuder in till intressanta diskussioner, kunskapsutbyte och nätverkande med fokus på bland annat träbyggande, LCA (livscykelanalys) och KL-trä. Syftet är att träffa och bygga relationer till nya kunder bland annat arkitekter och designers och marknadsföra våra nya fabriker i Långshyttan.

Deltar för att bygga relationer

Kommersiellt sett väntas arkitekturbiennalen bidra till att öka intresset för Setras satsningar på KL-trä, korslimmat trä, och på de komponenter som kan användas till dörrar och fönster.

– Efterfrågan på KL-trä har tagit fart ordentligt under de senaste åren och i dag vill allt fler använda det både i flerbostadshus och industrifastigheter, säger Anna-Lena Gull projektledare för KL-trä på Setra. Setra bjuder in till seminarium, diskussion och nätverkande där bland annat experterna Kristian Haglund, expert på LCA, ByggPartner, Ricardo Ramirez, forskare Dalarna universitet och Andreas Falk, forskare på KTH deltar.

– Vi finns med för att lära oss och dela med oss av vår kunskap. Hur kan vi bäst hjälpa arkitekter, designers och konstruktörer i deras materialval. Att få tillgång till nya nätverk är en förutsättning för att säkerställa vår långsiktiga konkurrenskraft, säger Setras vd Hannele Arvonen.

Arkitekturbiennalen genomförs vartannat år och brukar locka hundratusentals internationella besökare till Venedig. 2018 års utställning invigdes i slutet av maj och pågår till slutet av november. Den svenska satsningen kretsar denna gång kring hur arkitekter kan arbeta med trä och hur det går att använda nya tekniker för att bygga i trä.

Program

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

September 19 – 21st Biennale Architettura 2018, in Venice, Italy, Greenhouse Garden, (Serra dei Giardini)

Setra Group invites you to three days focusing on wood constructions; Take advantage of the latest knowledge of materials technology, architectural examples and LCA analyzes.
(Admission is free and no registration in advance is necessary. Make sure you get there in time.)

Wednesday, September 19th
Theme: Wood as a building material, a global outlook of buildings in wood

Two conversations on stage; 16:00 - 18:00

16:00 – 17:00
Andreas Falk, researcher at KTH, Royal Institute of Technology, Building Materials

The potential to design and construct in timber – What possibilities are there and what is the architectural potential? What benefits can be gained from the material? Examples will be given from Sweden and the rest of the world.

On stage also: Sandra Frank, Marketing director at Folkhem, a Swedish housing company which builds only in timber.

17:00 – 18:00
Susanne Rudenstam, Manager Swedish Wood Building Office
What is the development of wood as a building material in a global arena? Which markets have come a long way, what questions or obstacles are there? Examples of projects. How do different countries increase the use of wood as building materials? Are there national strategies for bioeconomics / wood construction?
Moderator: Anna-Lena Gull, Project Leader Setras CLT Wood factory

18:00 – 20:00 Opening Aperitivo: Mingle, drink and snacks in the garden

Thursday, September 20th

Theme: LCA-analysis for buildings in wood and wood-hybrids. Sustainability as a driving force for wood constructions. What is CLT, opprtunities and advantages.

Two conversations on stage; 16:00 - 18:00

16:00 – 17:00
Kristian Haglund, Project Manager, ByggPartner Sweden and Ricardo Ramirez, Researcher at the University of Gävle

LCA as iterative tool for designing sustainable buildings. How can we use LCA to make conscious and good choices? Examples and lessons learned from a real case in Sweden.

17:00 – 18:00
The concept of cross-laminated timber, CLT. What is CLT, and how does the future development of CLT-based structures and timber construction in general look? Timber-based hybrid construction – How can resource efficiency be obtained by improving the approach to and utilisation of material properties?

On stage also: Anna-Lena Gull, Project Leader Setras CLT Wood factory
The role of the industry – how can the industry spur increased timber construction? Why does Setra focus on timber?

Moderator: Olle Berg, Director of Marketing and Sales, Setra Group

Friday, September 21
Theme: Achitecture; challenges and opportunities when making constructions out of wood

16:00 – 18:00
Lara Lesmes and Fredrik Hellberg, Space Popular directors
Graduates from the Architectural Association in London. They have teaching experience from INDA, Chulalongkorn University in Bangkok and the Architectural Association in London, where they run Tools for Architecture. Welcome to an inspiring work shop around wood design; glue lam and cross laminated wood. We invite you to take an active part in the work shop and Lara and Fredrik will also give an inspiring lecture.

18:00 – 20:00 Closing Aperitivo; Mingle, drink and snacks in the garden

Welcome!