2017-10-17

Nya Setra News ute nu

I dagarna landar ett nytt nummer av SetraNews hos våra kunder, ägare, medarbetare och andra intressenter.

Prenumerera och ladda ner pdf här

I höstnumret berättar vi om forskningen som tänjer gränserna för vad som går att göra med trä. Två exempel är pyrolysolja från Setra och Allvars underkläder av skogsråvara. Tidningen bjuder också på ett reportage om ett smart bostadsrättskoncept där Setras färdigmålade fasadpanel spelar en viktig roll. I Träskolan lär vi oss vad som egentligen menas med hållbart skogsbruk, och till sist får tre bygghandlare ge sin syn på varför branschen går så bra just nu.

Ambitionen med det här och våra framtida nummer av SetraNews är att kunderna ska ha mer nytta av tidningen. Vi vill också kliva utanför Setras värld och vidga perspektiven. Vi har även gjort några uppdateringar i färg och form.

I samband med att höstnumret distribueras går en läsarundersökning ut per e-post till kunder och ägare. Syftet är att ta reda på vad de tycker om SetraNews och vilka ämnen de vill läsa mer om framöver.

Har du några idéer om vad vi bör skriva om? Hör av dig till redaktör Linn Treijs.

Prenumerera och ladda ner pdf här