Bästa kund!

Dagligen översköljs vi av nya rapporter om corona-pandemins framfart över världen. Länder stänger sina gränser, företag permitterar och människor beordras stanna hemma och minska sina sociala kontakter. Hälsa och säkerhet är naturligtvis det viktigast för våra kunder och alla oss här på Setra.

Som global leverantör av trävaror ställs vi på Setra, liksom alla andra industrier, nu inför helt nya utmaningar. Vi ser de stora konsekvenserna som pandemin orsakar för våra kunders verksamheter; först i Kina och nu i Europa. Läget är svårbedömt eftersom det ändras från dag till dag och det ser olika ut i olika länder och världsdelar.

Byggsektorn med alla dess ingående aktörer och delar är en betydande industrigren i många länder. Vi är därför övertygade om att det är jätteviktigt att hålla byggandet och träindustriproduktionen igång. Den har stor betydelse för den allmänna ekonomin och är en viktig arbetsgivare i Sverige och utomlands.

Vår ambition på Setra är att bedriva vår verksamhet så normalt det går och efter bästa förmåga. Vi ska dagligen försöka göra vårt allra bästa för att hålla våra åtaganden mot dig som kund. Hittills har vi inte upplevt några större avvikelser utan produktionen rullar på som den ska. Leveranserna ser vi som en större utmaning men vi gör vårt yttersta för att du som kund inte ska drabbas.

Målet är att både du som kund och vi på Setra ska kunna bedriva våra affärer framåt på bästa möjliga sätt för att lindra de negativa effekterna på våra respektive verksamheter från pandemin.

Igen så är vår högsta prioritet allas vår hälsa och säkerhet och vi hoppas att alla era anställda mår bra under dessa mycket turbulenta omständigheter för oss alla.

Tveka inte att höra av dig om du har frågor till oss!

Olle Berg
Direktör Marknad & Affärsutveckling, Setra Group