2017-05-24

Setra anställer ny platschef till Skutskär

Setra Group anställer Sara Westberg som ny platschef för anläggningen i Skutskär. Sara Westberg kommer närmast från BillerudKorsnäs i Gävle där hon varit ansvarig för utlastning och emballering. Vid Setra Skutskär producerar företaget 97 000 m3 förädlade trävaror per år.

Setra Group har anställt Sara Westberg som ny platschef för Setras förädlingsanläggning i Skutskär. Verksamheten omfattar hyvling, impregnering och målning. 97 000 m3 förädlat virke hanteras årligen. Sara Westberg kommer närmast från en tjänst som ansvarig för utlastning och emballering på BIllerudKorsnäs i Gävle. Hon tillträder sin nya tjänst på Setra den 1 juni.

– Jag ser verkligen fram emot att börja på Setra. Jag hoppas kunna bidra med nya ögon i kombination med min erfarenhet från liknande verksamhet. I min roll som platschef kommer jag att ha ett högt säkerhetstänk och verka för ett involverande ledarskap där medarbetarskapet är i fokus, säger Sara Westberg.

Setras vd Hannele Arvonen är glad att tillsättningen av ny platschef för anläggningen i Skutskär nu är klar.
– Vi är väldigt glada att välkomna Sara Westberg till Setra och Skutskär. Sara har helt rätt bakgrund för att leda fortsatt utveckling av verksamheten. Hennes erfarenhet av att leda människor och hennes stora intresse och engagemang för hållbarhet och ledarskap kommer väl till pass.

Ladda ner bild