2018-08-27

Ny platschef till Setra Kastet

Setra har rekryterat Jonas Andersson som ny platschef för Kastet. Jonas Andersson kommer närmast från en roll som VD för Moelven Årjäng Såg AB. Han börjar på Setra den 1 januari 2019.

Jonas Andersson har en lång och bred erfarenhet från sågbranschen. Han började sin bana på sågverk år 2001 som operatör på Setra Skinnskatteberg, där han sedan hade ett flertal olika roller. När han lämnade Setra 2014 var han produktionsledare för såg och justerverk.
   På Moelven Årjäng Såg började Jonas som processledare med fokus på att strukturera och utveckla förbättringsarbetet och att arbeta mot uppsatta mål. Sedan juni 2016 har han varit VD för Moelven Årjäng såg.

Jonas Andersson har under sin tid på Moelven påvisat en mycket stark resultatförbättring för verksamheten genom produktivitetsökning, kostnadskontroll och kvalitetsförbättringar.

– Jag är väldigt glad att vi har lyckats knyta Jonas till oss igen. Hans förmåga att utveckla verksamheter och hans gedigna erfarenhet från olika roller kommer bidra till att fortsätta utveckla Kastet och blir även en tillgång i produktionens ledningsgrupp. Jag välkomnar honom till Setra, säger Anna Rasmuson, produktionsdirektör på Setra.

Att få bli en medarbetare i ett så anrikt och framgångsrikt företag som Setra är något jag med glädje ser fram mot. Att tillsammans med alla medarbetare i Kastet få utveckla verksamheten och se resultatet av vår samlade kompetens är min motivator. Genom att arbeta mot mål som är gemensamt framtagna och tydliga för alla, kan vi säkerställa sågverkets framtida tillväxt, säger Jonas Andersson.

Jonas bor i Riddarhyttan och kommer att veckopendla till Kastet.

Ladda ner bild