2019-03-20

Setra anställer ny platschef till Nyby

Träindustriföretaget Setra har rekryterat Andreas Wikström som ny platschef i Nyby. Andreas kommer närmast från en roll som huvudansvarig för Sherwin-Williams Wood färgfabriker i Europa. Han börjar på Setra den 20 maj.

Andreas är maskiningenjör med inriktning mot produktionsteknik från Uppsala Universitet. Han har tidigare arbetat för Atlas Copco under cirka tio år, i roller som produktionstekniker, produktionsledare och produktionschef. 2014 blev han färgtillverkaren Sherwin Williams fabrikschef i Märsta. Sedan dess har han axlat huvudansvaret för sju fabriker och cirka 500 medarbetare i Europa.

– Jag ser verkligen fram emot att få välkomna Andreas Wikström till Setra. Andreas har en gedigen produktions- och ledarerfarenhet och är duktig på att utveckla medarbetare och team, säger Setras produktionsdirektör Anna Rasmuson.

På sina tidigare positioner har Andreas Wikström arbetat med ett tydligt mål- och resultatfokus. Dessutom har han erfarenhet av att driva och förbättra verksamheter med lean som strategi.

– Det känns väldigt kul och spännande att bli en del av Setra. Jag ser fram emot att få fortsätta utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna i Nyby, säger Andreas Wikström.

Setra Nyby producerar 185 000 kubikmeter sågade trävaror per år och har cirka 70 anställda.

Ladda ner bild