2018-09-03

Setra anställer Johanna Gydingsgård som ny CFO

Johanna Gydingsgård börjar som ny CFO på Setra den 9 oktober. Hon kommer närmast från fordonstillverkaren Scania i Södertälje där hon under nio års tid jobbat i olika ledande positioner.

På Scania har Johanna Gydingsgård bland annat arbetat som CFO i Colombia, ekonomiansvarig på Group Treasury och som ansvarig för utvecklingen av finansiella processer.

Johanna Gydingsgård har en bred erfarenhet av processutveckling från olika branscher, både nationellt och internationellt. Hon har också ett stort intresse för ledarskapsfrågor och drivs av att utveckla såväl gruppen som individen.

– Jag är väldigt glad att kunna välkomna Johanna till Setra, säger Hannele Arvonen, Setras VD. Med sin gedigna erfarenhet från en global industrikoncern i en annan bransch, kommer hon att kunna bidra med värdefull kunskap till Setras ekonomifunktion och till koncernledningen. Jag sätter även stort värde på Johannas intresse för ledarskapsfrågor vilket är viktigt för Setra i vår fortsatta utvecklingsresa.

Före tiden på Scania har Johanna Gydingsgård arbetat som ekonomichef på IL Recycling och haft olika roller inom Unileverkoncernen. I botten har hon en Ekonomie magisterexamen från Linköpings Universitet.

– Jag ser verkligen fram emot att börja på Setra, säger Johanna Gydingsgård. Företaget verkar i en mycket intressant bransch, har en tydlig hållbarhetsprofil och går en spännande framtid till mötes. I rollen som övergripande ansvarig för ekonomi och finans hoppas jag med mina tidigare erfarenheter kunna bidra till den fortsatta utvecklingen av både Setras affär och organisation.

Ladda ner bild