2020-05-22

Klart med ny platschef till Setra Nyby

Setra anställer Jonas Gustavsson som ny platschef i Nyby. Jonas Gustavsson tillträder sin tjänst den 10 augusti 2020.

Träindustriföretaget Setra meddelar att man har anställt Jonas Gustavsson som ny platschef till Setra Nyby. Jonas Gustavsson tillträder sin tjänst den 10 augusti.

Idag jobbar Jonas Gustavsson på Sandvik i en roll som Head of Rotary R&D i divisionen Rock Tools. Han har varit på Sandvik under hela sitt arbetsliv i olika ledande roller inom främst produktionsorganisationen med placering i Västberga och Sandviken. Jonas är civilingenjör från KTH Maskinteknik med inriktning industriell ekonomi.

– Det är roligt att få välkomna Jonas till Setra och Nyby. Jonas har stor vana och erfarenhet av att driva produktionsteam och ledningsgrupper med starkt fokus på säkerhet, kvalitet, leveransservice och effektivitet. Han är en erfaren ledare som kommer att kunna bidra till att teamet i Nyby fortsätter sin starka förbättringsresa, säger Anna Rasmuson, produktionsdirektör Setra.

– Jag ser verkligen fram emot att börja tjänsten som platschef i Setra Nyby. Det ska bli spännande att få lära mig mer om träindustri som jag ser som otroligt viktig för Sverige. Jag hoppas kunna bidra med mitt kunnande inom process- och kvalitetsförbättring. Som ledare brinner jag för lagprestationen där vi gemensamt tar ansvar för verksamhetens mål och aktiviteter för en säkrare och mer effektiv verksamhet, säger Jonas Gustavsson.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Anna Rasmuson, Produktionsdirektör Setra, anna.rasmuson@setragroup.com, 070-534 44 06
Lovisa Krebs, Kommunikationschef Setra, lovisa.krebs@setragroup.com, 070-948 06 60

Ladda ner bild