2021-03-22

Charlotte Siljeholm blir ny platschef på Setra Kastet

Setra har anställt Charlotte Siljeholm till tjänsten som platschef vid Kastet sågverk utanför Gävle. Charlotte började sin tjänst den 1 mars.

– Det är väldigt roligt att välkomna Charlotte till Setra. Jag är övertygad om att hennes erfarenhet och personlighet kommer bidra till verksamheten både i Kastet och i produktionsteamet, säger Anna Rasmuson, Direktör produktion och hållbarhet på Setra.

Charlotte Siljeholm kommer senast från en tjänst som nationell verksamhetsutvecklare på Trafikverket. Innan dess var hon på Sandvik i många år där hon arbetade inom produktionsorganisationen på flera tunga positioner såsom produktionschef och som chef för verksamhets- och teknikutveckling samt kvalitet och arbetsmiljö/säkerhet.

– Jag ser verkligen fram emot att lära känna Setra och specifikt medarbetare och verksamheten på Kastet. Setra är ett spännande träindustriföretag där det händer väldigt mycket. Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet inom produktion- och verksamhetsutveckling och även fortsätta arbetet med hållbarhet som är väldigt viktigt inom alla delar av Setra, säger Charlotte Siljeholm.

Charlotte har Teknologie kandidatexamen inom industriell ekonomi från Högskolan i Gävle och hon bor i Gävle.

Ladda ner bild