2017-07-12

Setra anställer ny produktionsdirektör

Setra Group anställer Anna Rasmuson som ny produktionsdirektör. Hon kommer närmast från en tjänst som vd för Liko AB, som ingår i den amerikanska medicintekniska koncernen Hill-Rom. Anna Rasmuson blir övergripande ansvarig för Setras produktion vid bolagets såg- och förädlingsverksamheter i Sverige och kommer att sitta i koncernledningen.

Setra Group har anställt Anna Rasmuson som ny produktionsdirektör. Anna Rasmuson kommer närmast från den amerikanska medicintekniska koncernen Hill-Rom, där hon varit vd för Liko AB i Luleå. Hon tillträder sin nya tjänst på Setra den 1 september.

– Jag ser verkligen fram emot att börja på Setra. Koncernen är inne i ett spännande skede och det sker utveckling både vad gäller produktionsmetoder, processer och nya produkter. Det ska bli riktigt kul att få vara med i utvecklingen framåt. Jag ser stora möjligheter i min nya roll; främst att effektivisera produktionen och att via koncernledningen bidra till att utveckla Setra, säger Anna Rasmuson.

Setras vd Hannele Arvonen är glad att tillsättningen av ny produktionsdirektör är klar.
   – Det är med glädje som vi presenterar Anna Rasmuson som vår nya produktionsdirektör. Anna har en spännande bakgrund inom tillverkande industri med ledande befattningar där hon har drivit förändringsarbete med Lean som strategi. Anna har även erfarenhet av att leda medarbetare i stora organisationer och hon har ett stort intresse för ledarskap och hållbarhetsfrågor, vilka är några av Setras viktigaste frågor, säger Hannele Arvonen.

Setras tidigare produktionsdirektör Jonas Björnståhl har valt att avsluta sin tjänst och lämnade Setra den 30 juni.